maandag 21 juni 2010

Spannende diner experience

Een restaurant is een restaurant zou je denken, maar niet bij Charlies Burgers. Dit is een restaurant waarbij de locatie iedere keer weer een verrassing is, de menu's steeds wisselen en de uitnodigingen niet voor iedereen bestemt zijn. Ze noemen zichzelf daarom ook wel het anti-restaurant. Je kunt je via de site opgeven en wanneer je geluk hebt wordt je uitgekozen uit de duizenden fans. Uitnodigingen worden niet via de normale weg verzonden maar zijn te vinden door middel van aanwijzingen. De identiteit van de host van de avond is een mysterie en het personeel wordt niet bij naam genoemd waardoor de identiteit van Charly geheimzinnig blijft en er alleen maar over gespeculeerd kan worden.


Ik vind het cool omdat het op deze manier een heel exclusief restaurant wordt waar iedereen naar toe wil. Je moet het meemaken om te geloven. En dat heeft alles te maken met experience economy. We willen graag dingen beleven, en hoe gekker en exclusiever hoe beter. Dit heeft zeker toekomstpotentieel want we willen meer dan alleen uit eten. We willen een belevenis waar we de rest van ons leven aan terug denken. We willen spanning in ons geregelde leven. Ik vind het inspirerend omdat dit een avondje uit eten extra interessant maakt. Ik zou heel erg nieuwsgierig zijn omdat er veel over gepraat wordt, maar niet veel mensen het ooit ervaren hebben omdat je geluk moet hebben om uitgekozen te worden. En wanneer je dan uitgekozen wordt voel je je natuurlijk extra interessant en vereerd.

Bron: www.trendhunter.com
Extra informatie via www.nationalpost.com

Geen opmerkingen:

Een reactie posten